Ford és Suzuki chiptuning Budapesten
Ha a Ford és Suzuki chiptuningról esik szó, akkor kevés embernek jut az eszébe, hogy eme fogalom érinti a buszokat, kamionokat, teherautókat és más áruszállító járműveket is. Az eddigi gyakorlatban elvégzett munkálatok és tapasztalatok is iránymutatást adnak arról, hogy a haszonjárművek tuningolásának kivitelélezése nem egy nagy ördöngösség.
Azonban teljesen más indokokból szeretnék tuningolni a haszonjáműveket és a személyautókat a tulajdonosai. Először is a kívánt változtatást azt válthatja ki, hogy a járművek fogyasztása minél kevesebb legyen. Ezt azonban meg kell, hogy cáfoljuk, mert ez nem teljesen igaz kigondolás.
Ford Chiptuning
Ez a nagy összegbe kerülő eljárás (kóstálhat akár öt vagy hat számjegyű összegeket is) indoka pofon egyszerű: hogy növeljük a lóerőket. Amely járművet Ford chiptuning és Suzuki chiptuningolni szeretnénk, korántsem biztos, hogy „mai gyerek”, tehát nem a legfiatalabb alany, amelyek az eljárást kívánjuk végrehajtani. Ez bizony korábbi generáció. A Ford és Suzuki chiptuning lehetővé teszi számunkra azt, hogy nagyobbat tudjon teljesítménybe nyújtani, lóerőben mérve 410 ből lehet 470-es vagy 480-as is akár. Mindeközben módosul a nyomaték is.
A haszonjárműveknél azonban más a cél, nem az, hogy egymással versenyezni tudjanak a sztrádán. Itt másról van szó. A kiváltó ok az emelkedők, amiért szeretik feltuningolni kicsit a járműveket, hogy azokat könnyebben vegye. A haszonjárművek és a buszok sebességének vannak korlátai, ők nem arra hajtanak,hogy a végsebesség minél nagyobb legyen. Könnyebb gyorsulás elérése náluk a cél.
Suzuki chiptuning
A Suzuki chiptuning által növelt teljesítmény kevesebb forgalomban átélt komplikációt okoz a sofőrnek, ám mindemellett figyelembe kell venni az időt is. Talán sokaknak ismerősnek tűnik az M1-es autópálya érdi emelkedője, és az csak egy a sok olyan hely közül, ahol nagyobb erőkifejtésre van szüksége a járműnek, azonban ha azt vesszük, akkor szomszédos országokban és Nyugat Európában nagyon sok hegy található. A magas, meredek hegyekre való feljutás is jóval nagyobb lóerőt igényel, mint ha sík terepen autókáznánk. Mindeközben az sem mellékes tényező, ha a fogyasztás csökken.
Gépjárművünk fogyasztása nagyban függ attól, hogy mennyire vezet kíméletesen a sofőr. Sokat lehet vele takarékoskodni, ha nem nyomja neki állandóan a gázt. Ha egy kicsit is jobban odafigyelünk arra, hogy kevesebbet fogyasszon a gépjárművünk, akkor akár 2-3 liter üzemanyagot is meg tudunk spórolni a tuningolt kamionnal. Ez nem is kevés, igaz? Példának okáért vegyünk egy 38 tonnát nyomó szerelvényt, ami 100 kilométeres szakaszon körülbelül 33 liter üzemanyagot fogyaszt, és mindebből lejönnek a megspórolt literek, amiket a sofőr tudatosan vezetési stílusával érhet el. Azonban meg kell említeni azt a tényt is, hogy egy hosszabb távon szembe jövő erős szél illetve hátulról kapott szél is tudja befolyásolni a fogyasztást.
Valahogy így képzelhetjük el a buszok fogyasztását is, ott és érdemes megfigyelni a sofőröknek a járművük fogyasztását , ha az chip tuningolva van. Ha ő is kellőképpen odafigyelve vezet, akkor nemcsak hogy megtakarítást tud eredményezni magának,hanem a fogyasztást is pozitívan tudja befolyásolni. Pluszként meg az elégedettséghez nagyban hozzájárul, ha egy erősebb járművet tud vezetni mindennapi munkája során.
A Ford Transit és Iveco Daily típusű járműveknél is lehet alkalmazni a chip tuningot. A megnövelt lóerő segíti a gyorsítási folyamatokat akár emelkedőkön is, és ez nagyban hozzájárul az egyszerűbb közlekedési formához. Nem beszélve azon sofőrökről, akik nemzetközi fuvarokat csinálnak. Nekik még jobban jön a plusz lóerő. A kisebb fogyasztás pedig köztudottan kisebb fenntartási költségeket eredményez. Tehát ki lehet számolni, hogy a chip tuning mikor és hány km múlva hozza vissza az árát.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.