Keresőmarketing ügynökség, elektromos autó Budapes

Keresőmarketing

Szövegírás

2021. május 13. 16:35 - Online Marketing 101 Budapest

Szövegírás

 

A szövegírás egy marketing- vagy reklámszöveg megalkotását jelenti, melynek témája lehet egy termék, egy vállalat, személy, vélemény vagy eszme. Célja, hogy a szöveg célközönségét a termék vagy szolgáltatás megvásárlására, a szövegben foglalt eszme elfogadására motiválja.

Szövegírásnak számít a célzott e-mailek, szlogenek, webszövegek, online reklámok, televíziós vagy rádiós szövegek, sajtóközlemények, útmutatók, brosúrák, katalógusok, képeslapok és más, a marketingkommunikáció kategóriájába tartozó szövegek megalkotása. A szövegírók emellett írhatnak még a közösségi médiában megjelenő szövegeket is, például blogbejegyzéseket, tweeteket és posztokat közösségi oldalakra.[1] A tartalommarketing része a szövegírás, de a két fogalom nem fedi egymást tökéletesen.

Szövegírói munka
A szövegírókat általában PR-ral, marketinggel foglalkozó cégek, reklám- és keresőmarketing-ügynökségek alkalmazzák. Találhatunk szövegírókat ugyanakkor olyan vállalatoknál is, amelyeknek nem kifejezetten profilja a szövegírás, csak marketingtevékenység végzése céljából alkalmaznak szövegírókat, így például nagyvállalatok PR- és marketingrészlegein, bolthálózatoknál stb. Szintén alkalmaznak szövegírókat a médiában – televízióknál, újságoknál, internetes portáloknál, könyvkiadóknál és magazinoknál. A szövegíró lehet szabadúszó, aki végezheti munkáját az ügyfél irodájában vagy egy tartalomfejlesztéssel foglalkozó cég külsős munkatársaként, illetve akár otthonról is.[2]

Magyarországon igen kevés a kifejezetten szövegírásra, tartalomfejlesztésre specializálódott ügynökség. Ezek a cégek általában szabadúszó szövegírókat, illetve teljes vagy részidejű munkatársakat alkalmaznak, akiknél sokszor követelmény a kommunikációs, marketing- vagy nyelvészeti irányú végzettség. A szövegíró cégek rendszerint más – webtartalmat érintő – szolgáltatásokkal együtt kínálják a szövegírást, úgymint marketingtanácsadás, közösségimédia-tanácsadás, keresőoptimalizálás, lektorálás, szövegellenőrzés,[3] weboldaltervezés.

A szövegíró általában egy kreatív csapat tagjaként dolgozik, a reklámügynökségeknél gyakran működik együtt a művészeti vezetővel (art directorral). A szövegíró teljes felelősséggel tartozik a reklámszövegek verbális és/vagy szöveges tartalmáért, amelyet a megrendelő elvárásainak megfelelően köteles megalkotni. Feladata, hogy koherens, megfelelően felépített szöveget alkosson, amely olyan módon hat a célközönségre, hogy a kívánt érzelmi választ váltsa ki. A művészeti vezető a vizuális kommunikációért felel, és esetenként felügyeli a teljes munkafolyamatot, elsősorban a nyomtatásban megjelenő munkáknál. Egyes esetekben, ha a megrendelőnek nincsenek konkrét elvárásai, a kreatív csapat feladata az alapötletek kitalálása is.

A szövegírók munkája sok esetben hasonló a technikai szövegírókéhoz (a szakkifejezéseket, szakzsargont ismerő és rutinosan használó, elsősorban technikai dokumentációkat előállító szövegírók), a két munkakörben gyakoriak az átfedések.[4] A technikai szövegírás célja azonban nem a meggyőzés, hanem az információszolgáltatás. A szövegíró tehát például megírhatja a reklámot, amely eladja a kocsit, a technikai szövegíró pedig annak használati útmutatóját.

Szövegírási feladatkörök
Webszövegírás
Napjainkban az egyik leggyakoribb megbízás, amelynek célja, hogy a weboldalakat a szövegíró olyan tartalommal töltse fel, amely a látogatókat a weboldalon maradásra, a szolgáltatás vagy áru megrendelésére, illetve későbbi, lehetőleg rendszeres visszatérésre motiválja. A szövegnek ugyanakkor arra is alkalmasnak kell lennie, hogy az internetes keresők minél könnyebben megtalálják az oldalt, így tehát a webes szövegírás célja az új látogatók szerzése, illetve a meglévő látogatók partnerekké (megrendelőkké, vásárlókká stb.) konvertálása.

Webes szövegeknél elsődleges, hogy logikusan felépített, megfelelően tördelt szövegek keletkezzenek, amelyek elősegítik a honlapon való eligazodást és minden szükséges információt átadnak.

Keresőoptimalizálás (SEO)
Szigorúan véve nem tartozik a szövegírás keretei közé, napjainkban azonban mégis fontos részét képezi annak, gyakorlatilag a webszövegírás elengedhetetlen eleme. A keresőoptimalizálás célja, hogy a weboldalon található egyedi, megfelelő hosszúságú és releváns szövegek a weboldalt az internetes keresők találati listájában minél előbbre sorolják, elősegítve ezzel azt, hogy a potenciális érdeklődők rátaláljanak.

A weboldalakon található szövegeknek tehát teljesen egyedieknek kell lenniük, mivel a keresőmotorok szigorúan ellenőrzik, másolt, duplikált szövegről van-e szó, és ha ilyet találnak, azt hátrébb sorolással büntetik. Ugyanilyen fontos a releváns kulcsszavak megfelelő arányban történő szerepeltetése. Ezt a jó szövegíró úgy képes megoldani, hogy a kész szöveg természetesnek hat, az olvasónak nincs olyan érzése, hogy azt csakis a keresőmotor számára írták volna. Ez természetesen azért is fontos, mert a jó webszövegnek nem csak az új látogatók megszerzése, hanem azok megtartása, motiválása is a funkciója.

Hírlevelek
Hírlevelek és DM levelek írásakor fontos, hogy a szövegíró tömören, de informatívan foglalja össze a mondanivalót, és hogy olyan szöveget hozzon létre, amely további érdeklődésre ösztönzi a fogadó felet. Ez azért is fontos, mert napjainkban rengeteg kéretlen hírlevél, spam érkezik szinte minden e-mail fiókba. A hírlevélnek tehát ahhoz, hogy valóban felkeltse a potenciális vásárlók figyelmét, ki kell emelkednie a spamek közül. Ehhez az kell, hogy egy érdekes témát taglaló, kutatásokkal, adatokkal alátámasztott, jól felépített, a szakmai szempontoknak megfelelő szövegről legyen szó Ezért előnyös, ha a szövegíró tisztában van olyan dolgokkal, mint a motivációkutatások eredményei, a marketing pszichológiája és nem utolsósorban kreatív nyelvi megoldásokat tud alkalmazni.

PR-cikkek
Akár a hírlevelek esetében, a pr-cikkeknél is az a fontos, hogy a potenciális partnerek figyelmét felkeltse a szöveg. Így tehát nem elég, ha egy terméket, szolgáltatást vagy céget kimerítően bemutat a szöveg, aktivizálnia is kell az olvasókat. Éppen ezért itt is fontosak a marketingpszichológiai elemek, és hogy a szövegíró képes legyen jól felépített, átgondolt szöveget létrehozni, amely képes a megfelelő érzelmi válaszok kiváltására.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keresomarketingugynokseg101.blog.hu/api/trackback/id/tr9016558682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

keresőmarketing tanácsadás keresőmarketing ügynökség keresőmarketing cégek keresőmarketing Verblender Yoga Barcelona online marketing 101

Mi a feladata egy keresőmarketing ügynökségnek? 1.Keresőoptimalizálást végez Egy új vagy meglévő weboldal keresőoptimalizálására azért van szükség, mert ha ez nincs meg, akkor az érdeklődök nem találnak rá az adott termékre, vagy szolgáltatásra amit az oldal kínál, márpedig ez az egyik legfontosabb.Egyrészt ebben tud segítséget nyújtani egy keresőmarketing ügynökség. Így konkrét kiadás nélkül, releváns ügyfelek fognak a weboldalunkra érkezni. 2. Keresőhirdetéseket kezel Egy keresőmarketing ügynökség PPC kampányok menedzselését is végzi (kattintás alapon fizetett hirdetés) Facebookon vagy Google AdWordsben, ahol rengeteg embert meg tudnak célozni a termékekkel, szolgáltatásokkal. Ez esetben a keresőmarketing ügynökség az összes részfeladatot magára vállalja, beleértve a stratégia kidolgozást, szövegírást, hirdetéskezelést, kampány felügyeletet, valamint ezen felül havi kimutatások készítését az elért eredményekről. Hasznos dolog, hogy a keresőmarketing ügynökségeknél olyan szakenberek dolgoznak, akik a Google szigorú vizsgáztatási rendszerén keresztül sikeres vizsgát végeztek. 3.Weboldal készítéssel és karbantartással foglalkozik Ha igény van rá, egy keresőmarketing ügynökség a weboldalunk teljes átvizsgálását elvégzi, mint technikai mint webergonómiai szempontok szerint. Ha szükségessé válik, fejlesztők, programozók és grafikai csapat segítségével módosítanak rajta. Ha ez nem megoldható és új weboldal szükséges, akkor az új weboldal elkészítésében is segítséget nyújtanak. Miért döntsünk egy keresőmarketing ügynökség mellett? Ha Budapesten történik a keresőoptimalizálás és a cég is Budapesten található helyileg, akkor a vállalkozással még hatékonyabb az együttműködés, és könnyebb sikeres munkát végezni, így a vállalkozás bevételei, látogatottsága, konverziója is csak egyre növekedni fog. További előny, hogy a keresőmarketing ügynökséggel rengeteg pénzt, időt és energiát tudunk megspórolni. Amennyiben mód van rá, kérjünk havi konzultációt, így lehetőségünk lesz átbeszélni az elért eredményeket, havi célokat.